Huisartsenpraktijken De Nieuwe Kern
telefoonnummer: 0252-689200
  • Huisartsenpraktijken Bongers, Kelder & Ouwendijk
  • Medewerkers
  • Inschrijven – Uitschrijven
  • Overige praktijkinformatie
    • vakantie planning en afwijkende openingstijden
    • Afspraak maken
    • Urine-onderzoek
    • Chirurgische ingrepen, spiraal en injecties
    • Aanvullende onderzoeken
    • Huisarts in opleiding
    • Praktijkassistent
    • Praktijkondersteuner Somatiek
    • Spreekuur Seksuele Gezondheid
    • Praktijkondersteuner GGZ (geestelijke gezondheidszorg)
    • Bloedafname locaties en openingstijden
    • Online dossier – mijngezondheid.net
    • Behandelwensengesprek
    • Thuisarts
    • Reizigersadvisering
    • verklaring van de huisarts
    • Missie Visie
    • Ik geef toestemming
    • Cookiewetgeving
    • Privacyverklaring
    • Klachten, ideeën of complimenten
  • Corona virus en vaccinatie
  • Griepprik en pneumokokkenprik
  • A
  • A
  • A

Klachten, ideeën of complimenten

Wij proberen ons werk op hoog niveau en met veel inzet te doen. Maar natuurlijk zijn ook wij maar gewone mensen.
Als u van mening bent dat er iets niet goed gegaan is of als u over iets ontevreden bent, aarzel vooral niet om met ons hierover contact op te nemen!
Wij willen dit graag weten, o.a. om waar mogelijk veranderingen aan te brengen.

U kunt uw suggestie of klacht mondeling aan ons doorgeven maar uiteraard ook schriftelijk of via deze website. Vanzelfsprekend kunt u ook tijdens het spreekuur uw probleem bespreken. Tot slot kunt u ook anoniem uw suggestie of klacht bij ons indienen; hoewel dit niet onze voorkeur heeft.

Klachtenformulier voor de patiënt

U heeft een klacht over uw arts. Wat nu?

Klachtenregeling DOKh

Een goede relatie tussen u en uw arts is belangrijk. Soms gebeuren er helaas dingen die deze relatie
verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht. Hieronder kunt u lezen wat u kunt doen als u een
probleem met uw arts heeft. U leest wat de mogelijkheden zijn om uw klacht op te lossen en op
welke wijze er binnen de klachtenregeling van DOKh met uw klacht wordt omgaan.

Er samen uitkomen

Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. In
veel gevallen kan zo een gesprek heel verhelderend zijn voor beide partijen en kan de arts en zijn
organisatie leren van uw feedback. Geef bij het aanvragen van zo een gesprek aan dat u een klacht
wilt bespreken met uw arts en dat u daar wat meer tijd voor wilt reserveren. Uw klacht wordt
hiermee vaak op een voor u bevredigende manier opgelost.
Lukt dit niet, dan brengt uw arts u in contact met de klachtenfunctionaris van DOKh.

Klachtopvang

U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris. Deze vangt u met uw klacht als het ware op en. U
kunt bij hem of haar terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk
formuleren van de klacht.
Als uw klacht helder is, gaat u samen met de klachtenfunctionaris aan de slag om naar een oplossing
te zoeken. De eerste optie die meestal gekozen wordt, is (telefonische) klachtbemiddeling. U kunt bij
uw klachtenfunctionaris aangeven of u hiervoor open staat.

Klachtbemiddeling

Veel klachten kunnen opgelost worden in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar aan tafel
zit. Als zowel u als uw arts aangeven dat (telefonische) bemiddeling gewenst is, dan volgt binnen
twee weken een eerste bemiddelingsgesprek. De eerdergenoemde klachtenfunctionaris treedt op als
bemiddelaar. Tijdens de bemiddelingsgesprekken krijgen u en uw arts de gelegenheid om toelichting
te geven op de gebeurtenis(sen). Als het begrip over en weer groeit, ontstaat vaak weer een
werkbare situatie. Het uiteindelijke doel van de bemiddeling is de vertrouwensrelatie tussen u en uw
arts te herstellen.

Oordeel geformuleerd door arts

Om het klachttraject af te ronden, is de arts verplicht binnen 6 weken na het indienen van de klacht u
te informeren over zijn/haar oordeel. Met een oordeel wordt bedoeld dat schriftelijk wordt
aangegeven welke beslissingen hij/zij over en naar aanleiding van de klacht heeft genomen en welke
maatregel(en) eventueel worden genomen. De termijn van 6 weken kan maximaal verlengd worden
met vier weken, als u daarvan tijdig op de hoogte wordt gesteld.
Als beide partijen tevreden zijn over het oordeel, dan is de klacht hiermee afgedaan. Indien u niet
tevreden bent en de klachtenprocedure wilt voortzetten, dan is er sprake van een geschil. Na het
oordeel heeft u 6 maanden de tijd om te beslissen of u het geschil wilt indienen bij de
geschilleninstantie.

Spelregels

 Hulp van de klachtenfunctionaris, de klachtbemiddeling en klachtbehandeling zijn voor u kosteloos.
 Bemiddeling is pas geslaagd als beide partijen het hier over eens zijn.
 Bij bemiddeling wordt uitgegaan van wederzijds respect en vertrouwen.
 Alle betrokkenen in het traject gaan uiterst zorgvuldig om met uw privacy en hebben een
geheimhoudingsplicht.
 De volledige klachtenregeling is te downloaden op www.dokh.nl

Komt u er samen met de klachtenfunctionaris niet uit?

Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de klachtenfunctionaris u
bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil.
Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072-520 83 25
Website: www.dokh.nl

  • Huisartsenpraktijken Bongers, Kelder & Ouwendijk
  • Medewerkers
  • Inschrijven – Uitschrijven
  • Overige praktijkinformatie
    • vakantie planning en afwijkende openingstijden
    • Afspraak maken
    • Urine-onderzoek
    • Chirurgische ingrepen, spiraal en injecties
    • Aanvullende onderzoeken
    • Huisarts in opleiding
    • Praktijkassistent
    • Praktijkondersteuner Somatiek
    • Spreekuur Seksuele Gezondheid
    • Praktijkondersteuner GGZ (geestelijke gezondheidszorg)
    • Bloedafname locaties en openingstijden
    • Online dossier – mijngezondheid.net
    • Behandelwensengesprek
    • Thuisarts
    • Reizigersadvisering
    • verklaring van de huisarts
    • Missie Visie
    • Ik geef toestemming
    • Cookiewetgeving
    • Privacyverklaring
    • Klachten, ideeën of complimenten
  • Corona virus en vaccinatie
  • Griepprik en pneumokokkenprik

INSCHRIJVEN

Nieuws

  • Afwezigheid huisarts Kelder 8 oktober 2024
  • nieuwsberichten april 2024 23 april 2024
  • Update MGN MijnGezondheid.net 23 april 2024

Contact

Spoednummer 0252-689200 keuze 1

Huisartsenpraktijken De Nieuwe Kern

De Doorbraak 5
2151 AM Nieuw Vennep
Telefoon:
0252-689200
Receptenlijn:
0900-4433222
Spoedpost: 023-2010333
App: Medgemak
https://www.mijngezondheid.net
Routebeschrijving >

Openingstijden

Maandag 8:00 - 17:00

Dinsdag 8:00 - 17:00

Woensdag 8:00 - 17:00

Donderdag 8:00 - 17:00

Vrijdag 8:00 - 17:00

SPOED buiten openingstijden

Tel. 023-2010333

website spoedpost

moet ik naar de dokter?

 

 

© 2025 Huisartsenpraktijken De Nieuwe Kern -
  • Medewerkers
  • Behandelwensengesprek
  • Thuisarts
  • Ik geef toestemming
  • Klachten, ideeën of complimenten
  • Klachten formulier
  • Privacyverklaring
  • Beheer